Gökbilim Haberleri

ISYA 2008 İstanbul'da Yapılacak

ISYA

IAU tarafından düzenlenen Genç Astronomlar Yaz Okulu (International School for Young Astronomers - ISYA) bu yıl 1-21 Temmuz 2008 tarihleri arasında İstanbul'da yapılacaktır.

Ayrıntılar için tıklayın...

Gökbilim Dergisi'nin Mart Sayısı Çıktı

dergimart

İnternette, Türk amatör gökbilimcilerin biraraya geldiği en büyük tartışma ortamlarından biri olan www.gokbilim.com sitesi tarafından aylık yayımlanan Gökbilim Dergisi'nin Mart sayısı çıktı.

Ayrıntılar için tıklayın...

2009, Uluslararası Gökbilim Yılı Olacak

UGY

Birleşmiş Milletler, 2009’un Uluslararası Gökbilim Yılı olacağını duyurdu. Bu yılın amacı ise, özellikle gençlerin gökbilimine ve temel bilimlere olan ilgisini artırmak olarak açıklandı.

Ayrıntılar için tıklayın...

Mars 18 Aralık Gecesi Dünya'ya En Yakın Konumda…

Mars

18 Aralık gecesi Mars, Dünya'ya 88 milyon kilometre uzakta olacak ve bundan daha yakına 2016'dan önce gelmeyecek. Dolayısıyla bu gece amatör gökbilimciler için oldukça önemli. Zira Mars'ın küçük görünür büyüklüğü, bu tür yakınlaşmaları daha çok ayrıntı yakalamak isteyenler için önemli kılıyor.

Ayrıntılar için tıklayın...

İkizler (Geminid) Göktaşı Yağmuru Geliyor!

geminid

14 Aralık’ta en fazla sayıya ulaşacak olan İkizler göktaşı yağmuru, seyir zevki en yüksek gök olaylarından biridir. Miktarlarının fazla olmasının yanında, çok renkli görüntüleri de Geminidleri izlenmeye değer kılan özelliklerdendir.

Ayrıntılar için tıklayın...

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License