Ege Üniversitesi 12. Amatör Astronomlar Yaz Okulu
poster

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü öğretim elemanları tarafından düzenlenen halka yönelik etkinlikler yıl içinde kış ve bahar aylarında genelde seminerler ve günübirlik gözlemevi gezileri ile sürmektedir. Bu etkinliklerin en önemlisi ise yaz aylarında gözlemevinde konaklamalı olarak yapılan ve bu yıl 12.si düzenlenecek olan yaz okuludur. 12 yıl boyunca aralıksız sürdürülen ve her yaştan yüzlerce katılımcının konuk edildiği amatör gökbilimcilere, araştırmaya yönelik dersler verilir ve uygulamalar yaptırılır.

Uzun yıllardır bu alanda görülen boşluğu başarıyla dolduran E.Ü. Gözlemevi bugüne kadar yazokullarını tamamlayan yüzlerce kişiye amatör astronom belgesi vermiştir.

Yaz okullarına katılım ücreti kişi başı toplam 480 YTL dir. 12 yaş altındaki katılımcılardan 360 YTL alınır. Bu ücrete gözlemevinde konaklama, üç öğün yemek, dersler, gök atlası ve olası gezi ücreti dahildir.

E.Ü. Gözlemevi'nin bulunduğu dağlık alan yeşil bir bitki örtüsüne sahiptir. Yaz aylarında şehrin bunaltıcı havasından etkilenmeden ılık ve gürültüsüz bir ortamda doğa ile başbaşa sağlıklı bir yaşam sürdürme olanağı vardır.

Herbir dönem Pazartesi sabahı başlar, Cumartesi sabahına kadar sürer.

2008 Yaz Okulu Dönemleri :

1.Dönem: 30 Haziran - 05 Temmuz

2.Dönem: 07 - 12 Temmuz

3.Dönem: 14 - 19 Temmuz

4.Dönem: 21 - 26 Temmuz

5.Dönem: 28 Temmuz - 02 Ağustos

Ayrıntılı bilgi ve başvuru için tıklayınız.

Kaynak: http://astronomy.ege.edu.tr/yazokulu/yazokulu08.html

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License